Zhao Lin

Faculty of Humanities and Social Sciences,Department of Business,Business CourseInstructor
Last Updated :2025/06/19

■Researcher basic information

Degree

  • Doctor of Philosophy in Management, Hiroshima University, Mar. 2020

Research Keyword

  • Pay What You Want

Field Of Study

  • Humanities & social sciences, Business administration, Pay What You Want

■Career

Career

  • Apr. 2024 - Present
    Teikyo Heisei University, Department of Business, Faculty of Humanities and Social Sciences, Senior Lecture
  • Mar. 2023 - Mar. 2024
    Gifu University, School of Social System Management, Assistant Professor
  • Apr. 2020 - Feb. 2023
    Fukuoka Institute of Technology, Junior College, Department of Information and Multimedia Technology, Assistant Professor

Educational Background

  • Apr. 2014 - Mar. 2020, Hiroshima University, Graduate School of Social Sciences, Department of Management Studies
  • Apr. 2012 - Mar. 2014, Hiroshima University, Graduate School of Social Sciences, Department of Management Studies
  • Aug. 2007 - Jun. 2011, Southeast University, School of Foreign Languages, Department of Japanese

■Research activity information

Paper

Books and other publications

  • Value Co-Creation Marketing
    村松 潤一; 今村 一真; 大藪 亮; 張 婧; 藤岡 芳郎; 江 向華; 林 釗; 田原 静; 梁 庭昌; 宗 陽一郎; 伊崎 翼; 上西 智子; 張 善会, Contributor, Chapter 12: Management of Outcomes
    同文舘出版, 29 Mar. 2025
    9784495650247
  • 連携による知の創造: 社会人大学院の新たな試み
    広島大学マネジメント研究センター, Contributor, 『pay what you want』方式と消費タイミングおよび顧客満足との関連性に関する研究
    白桃書房, 16 Apr. 2014
    4561266321

Lectures, oral presentations, etc.

  • アクティブ・ラーニングを取り入れた講座の効果—高齢者に対する金融教育講座を通じて—               
    林 釗; 出路 千恵; 相馬 敏彦
    日本消費者教育学会第38回全国大会, Oct. 2018
  • 自己愛人格傾向が起業意向に及ぼす影響1—自信過剰を通じた間接効果に着目して—               
    林 釗; 吉田 順子; 相馬 敏彦
    産業・組織心理学会第34回全国大会, Sep. 2018
  • Pay What You Want方式の価格決定とマーケティング戦略               
    林 釗
    日本経営診断学会第48回全国大会, Sep. 2015
  • 価値共創の成果とpay what you want方式による価格決定               
    林 釗; 村松 潤一
    マーケティング学会価値共創研究会第7回, Dec. 2014